9 SEO Hacks om hoger in Google te komen!

Spread the love


Video Transcript

mijn naam is martijn van tongeren en ik ben sales specialist bij ep.nl ik geef webinar geeft seminars snijdt het lot van onze website en ik de afgelopen jaren honderden van onze klanten geholpen om beter gaan scoren met een website in google aan de afgelopen jaren ontzettend veel geld op gebied van een zoekmachine optimalisatie tien jaar geleden begon de verschillen trucjes doen om alle te komen in google maar vandaag graag voor de afgestaan coa naar 1017 draait er om de google van je website gaan houden om google van je website te laten houden zijn de twee dingen nodig enerzijds moet google je website kunnen begrijpen en anderzijds moet hier bezoekers ook weer website gaan houden want hoe meer je bezoekers je website gaan waarderen hoe meer cool dat overal gaan doen en hoe je dat kan doen dat ga ik je nu vertellen om ervoor te zorgen de google je website gaan begrijpen is het allereerst belangrijk om naar de basis optimalisatie van je pagina’s te kijken en dat is iets wat veel mensen nog vaak vergeten als we met seo’ aan de slag gaan naar die basis optimalisatie die bestaat eigenlijk uit drie onderdelen dat gaat eigenlijk paginatitel’ het gaat om je meta-omschrijving en het gaat om je haar in op je koptekst een die op de pagina zelf ook de zee is een paginatitel die bestaat uit enkele woorden maar natuurlijk je favoriete zoekterm ook in een voren komt in die moet algemeen beschrijven waar je website op die pagina over gaat je meta-omschrijving gaat en vervolgens iets meer op in bevat natuurlijk ook je favoriete zoekterm en vertelt eigenlijk aan de bezoeker waarom je op jouw zoekresultaat zou moeten klikken als je bijvoorbeeld kijkt naar hier nu.nl dan hebben wij als paginatitel’ internet marketing universiteit door tonny loorbach volg zijn we hier onze meta-omschrijving staan en daarna onze h1 of context een die ook op de website zal zichtbaar is die en bestaat uit internet marketing leren dus dat zijn eerste dat onze bezoeker zien dus de pagina titel in de meta-omschrijving zijn twee belangrijke element om te optimaliseren voor google omdat dat ook daadwerkelijk in google naar voren komt en de eerste koptekst is het allereerste wat je bezoeker eigenlijk te zien wij op de pagina zelf dit is natuurlijk ook heel erg belangrijk dat daarin duidelijk wordt waar je pagina over gaat [Muziek] als je de basis optimalisatie op orde en een kijkje vaak naar een of twee zoekwoorden waar je op focust bij hema.nl focussen ons dan bijvoorbeeld op internet marketing voor onze homepage maar wat veel mensen vergeten of niet realiseren is dat de massa van het zoekverkeer niet in die paar woorden zit waar veel mensen vaak alleen maar over nadenken als het over c we hebben omdat ze hoog willen komen in google op een bepaald zoekwoord of een bepaalde zoekterm de massa van het zoekverkeer namelijk 70 en 80 procent van alles wat in google wordt ingetypt is long tail en dat houdt in dat het meer dan drie woorden is wat is ingetypt in google dus dat zijn vragen die mensen stellen mensen die zeggen gewoon tegen een telefoon oké bijvoorbeeld wat is google webmastertools dat zijn vragen die mensen stellen en vervolgens heeft google daar dan weer antwoorden op in de vorm van websites die daar over gaat dus wat ik je aanraad om te doen met je website is om je niet blind te staren op een of twee van die prestigieuze zoektermen waar je graag gevonden wil worden de massa zit namelijk in dat long tail verkeer en daar ga je ook veel meer bezoekers uit halen je ook veel sneller geneigd zullen zijn om bij jouw klanten worden of contact met je op te nemen dus waar ik sowieso aanraad om te doen daarmee ook is om echt waar de te gaan leveren op je website dus niet te focussen van oké ik wil heel snel hoog scoren op dit bepaalde zoekwoorden maar kijkers wat je kunt doen op je website om echt waarden te leven aan jouw potentiële klant of aan je potentiële bezoekers gaan bijvoorbeeld aan de slag met de schijf van monster artikelen en met een monster artikel bedoel ik eigenlijk dat je een artikel schrijven of je website een blogje waarmee je al oud gaat om bezoeker te helpen over een bepaald onderwerp met een bepaalde vraag en wanneer alle hout gaat over een bepaald onderwerp dan ga je ook zien dat mensen dat gaan waarderen dat gaan delen op social media misschien gaan reageren op je dat je daar misschien direct verkoop aan het gaat halen of misschien direct op het in zuid verzameld naam en email adressen die monster grieken die zijn ontzettend waardevol we hebben het ook gezien bij onze klanten dat soms aan de slag zou gaan we de schijf van monster artikelen dat ze veel meer bezoekers hebben gehaald en belangrijk om te realiseren wat je ook moet doen met monster artikelen is het gebruik van multimedia binnenin je artikelen en binnenin je website pagina’s niet alleen maar het tags bestaan namelijk hierdoor geen heel groot fan meer van google is een dol op content maar we google echt dol op is en waar ze echt van houden is gevarieerde content dus gaan bijvoorbeeld werken met afbeeldingen in je artikelen gaan werken met video’s ga weg de met mp3 bestandjes deel een pdf-bestand je uit wanneer het logisch is en als je op die manier aan de slag gaat met je website en met je artikelen weet ik zeker is echt waar de gaat over de leveren aan je bezoekers ook dat zij van je website gaan houden en dat is ook google van je website gaat houden [Muziek] als je aan de slag wil gaan met het trekken van zoveel mogelijk bezoekers vanuit die longtail de raad ik je aan om de te gaan focussen op het aanbrengen van een goede structuur binnenin je website omdat er iets is wat google echt dol op weston is een goed gestructureerde website en een van de tools die wij daarvoor gebruiken die ons de meeste bezoekers heeft opgeleverd dat is het content kan doen zodat jij je aanraad om te doen is om een content kan binnen in je website aan te gaan brengen en dat kon drukken om de staat eigenlijk los van de rest van structuur van je website dus dat zeg je eigenlijk naast neer zodat het niet een gewone bezoeker stoort als ze door bijvoorbeeld je me nu wel navigeren zijn wat je vervolgens mee dat komt het kanon doet is zoveel mogelijk bezoekers uit google trekken naar je website toe en dat werkt ontzettend goed omdat de structuur van het kost kunnen zo goed in elkaar zit door een kon stroom met zoveel mooie structuur aan te leggen binnen in je website zorg ervoor dat je honderden artikelen in je website kan stoppen zonder dat de bezoeken die op je website zit dat direct kan zien maar google ziet dat wel juist omdat die website zo goed gestructureerd is en dat komt een heel goed gestructureerd is denken dat ze content van een artikelen ontzettend goed in de zoekmachines en daar halen wij hier nu.nl ik verder onze meeste bezoekers vandaan dus wat ik je aanraad om te doen is om een komt kan aan te leggen binnen je eigen website met een duidelijke structuur als je bijvoorbeeld kijkt naar het komt kunnen we op nu.nl hebben wij is hoofdonderwerp internet marketing daarna door een onderwerp ceo digitale producten affiliate marketing google adwords conversie optimalisatie zoekmachine optimalisatie tips marketingtermen allerlei van dat soort dingen en onze business focus zich eigen maar het twee speerpunten dat is ceo en conversie maar als content kolom bevat veel meer informatie omdat wij weten dat wanneer iemand bijvoorbeeld op zoek is naar google adwords of überhaupt een algemene marketing term dat hij of zij wellicht bij ons doelgroep boord en dat we ze erna door kunnen sturen naar ons uiteindelijke doel bijvoorbeeld ons gratis in je boek winnen in google of een van onze trainingen een van onze webinar misschien dat is hier nu lid willen worden allerlei van dat soort dingen zijn eigenlijk onze primaire doelen van onze website maar binnenin dat content kan hebben we dus honderden artikelen meer dan vijfhonderd artikelen zitten er op dit moment in waar we verder weg onze meeste bezoekers meetrekken via allerlei verschillende zoektermen dus niet met één of twee zoektermen maar voornamelijk ook uit die longtail omdat we alles vertellen wat we weten in een die basisartikelen binnenin dat content genoemd dus ga je dat ook doen voor jouw business doe je het ook bij jou nice maak een wikipedia binnen je eigen website zorg dat je alle basis informatie daarin betrekt dan weet ik zeker dat je daar heel veel bezoekers mega trekken waarvan een gedeelte ook zeker weten klanten er zal gaan worden verder is de heel belangrijk om te gaan kijken naar de interne linkstructuur van je website in de basis heeft elke website wel een interne linkstructuur elke website bevat namelijk een menu bovenin en elke minuut pagina voor elke pagina in het menu gelinkt staat is een linkje binnenin die website en wat je vaak ziet op websites dat de pagina’s die een menu zijn ook vaak meest bezochte pagina’s zijn en de best scorende pagina’s in google en dat is ook niet zo heel gek want elke pagina die op je website staat heeft het menu bovenin dus vanuit elke pagina wordt er gelinkt naar het menu naar de pagina’s in de menu staan dan moet je natuurlijk niet honderden link is hier we nu gaan plaatsen want wanneer alles belangrijk is op en neer zoveel link is heb is het onduidelijk voor uw bezoeker en daardoor ook onduidelijk voor google maar weet je wel kan gaan doen is interne links aangaan brengen of de plekken waar het logisch is maar het voor een bezoeker logisch is en daardoor ook voor google logischer zijn dus noem je bijvoorbeeld worden in een artikel waar jij een andere artikel over hebt geschreven dan is het heel erg logisch als daar een link voor aangelegd zou worden dus dat kan gebeuren binnen in je content kan maar dat kan ook gebeuren dat wanneer jij een artikels geleid gewoon een losse blogartikel wat op je blog terecht komt dat daar automatisch een aantal linkjes worden gelegd naar de artikelen die jij en je content kunnen net geschreven wat je wilt doen met de interne links binnen je website is waarde leveren aan je bezoeker dus wanneer er een artikel in je website geschreven staat over een bepaald door wat weer voorkomt in een ander artikel hoe doe je dat die twee automatisch aan elkaar gaan linken wanneer de relevant is voor zo onderzoeker als je dat automatisch aan levert aan zijn bezoeker zorgt er dus ook er voor allerlei interne linkjes die op je website staan die dus met elkaar te maken hebben aan elkaar gerelateerd zijn en ook google herkent dat weer als waarde dus wat ik je aanraad om te doen is om die processen ook daadwerkelijk te gaan automatiseren want dat je dat handmatig moet gaan doen bij al je blogs bij al je content en dan artikelen en iedere keer handmatige linkje aan te gaan brengen wanneer je weer een nieuwe iets hebt toegevoegd of wanneer iets hebt gewijzigd dan ga je daar dagen lang mee bezig zijn en stelletje daarin een fout in maakt moet je dat vervolgens weer met terugwerkende kracht door je hele website gaan veranderen dat we tuurlijk niet dus wat je wil is dat er een systeem achter zit wat dit automatisch voor je gaat verwerken zodat het systeem herkent dit is gerelateerd aan dit artikel en dat ze een automatisch naar een linkje van maken en als je op die manier gaat werken zorg er voor een spinnenweb structuur binnen je website heb je ontzettend veel krachtig interne links en zorgen dus voor de de waarde van je gehele website veel groter wordt voor de zoekmachines [Muziek] alles met elkaar in verbinding leggen dat wordt ook steeds belangrijker als het gaat om zoekmachine optimalisatie door zijn vandaag ook steeds meer een switch en het maken van het content tijdperk net context ijsberg en wat ik daarmee bedoel is dat google niet alleen maar gaat kijken naar welke woorden op een pagina gebruikt worden of hoe vaker een woord een pagina gebruikt wordt maar ze zijn nog steeds meer aan kijk naar was kort en eigenlijk een pagina bedoeld dus wat betekent de inhoud die op zijn pagina staat en google is ook steeds slimmer naar antwoorden begrijpt steeds meer van wat er op een website gebeurt en wat je kan doen in ieder geval in te spelen op de switch van het content naar het context uitweg is google gaan helpen om je website te begrijpen en dat kan je door het gaan werken met semantische code binnen je website ze noemen het ook wel semantische ceo is wat je kan doen is binnenin je website stukjes code gaan toevoegen op verschillende plekken aan verschillende teksten zodat je kan zeggen tegen google kijk dit is wat deze tekst betekent op dit is wat deze tags betekent ze bijvoorbeeld lokaal seo’ waarbij je kan aangeven bij je adres dat dit adres ook echt daadwerkelijk de adres is in het kreeg een aan in de code aan google zo doen we dat snapt en het vervolgens ook kan gaan weergeven in de zoekresultaten en het voordeel van lokaal ceo als je het toepast is dat je ook op de lokale zoekresultaten beter zal gaan scoren dus wanneer bijvoorbeeld een bedrijf in amsterdam bent en je werkt met lokaal ceo dan zul je lokale beter gevonden worden dan in de rest van het land er zijn legio voorbeelden van semantische serie die je kunt toepassen verschillende rich snippets die je kan gebruiken bijvoorbeeld als je een recept de website heeft kun je allerlei stukjes code toevoegen binnen in je recepten zoals google al in hun zoekresultaten kan laten zien waar je recept over gaat wat de bereidingstijd is wat de beoordeling daarvan je is enz en omdat jij een google eigenlijk helpt om je website te begrijpen zullen ze jouw website ook beter gaan ranken in de zoekresultaten want hoe meer ze van jouw website begrijpen hoe meer ze aan een bezoek kunnen tonen en google’s doel is altijd maar een ding de bezoekers zo snel mogelijk zo goed mogelijk helpen dus als jij google daarmee held door je website semantisch op te maken dan zal google je daarvoor belonen en ga je de steiger in google now is in de basis je website goed op ingericht en is vervolgens natuurlijk belangrijk dat je bezoeker je website gaat vertrouwen enerzijds kan je er voor zorgen door te gaan werken met een goede design standaard op basis van de design je bezoeker je website gaat vertrouwen maar ook belangrijk is dat je een veilige webomgeving levert aan je bezoeker en dat kun je doen door te gaan werken met een ssl certificaat of hoe je door misschien wel herkent zoals er haast pps voor de domeinnaam staat dan weet een bezoeker dat het beveiliging aanwezig is dat we dat zijn sessie versleuteld is en google heeft ook aangegeven dat ze websites die op https of op een ssl-certificaat draaien hoger gaat er enkel een website die dat niet doen dus als je op dit moment nog niet op h2s draait als je op dit moment nog geen ssl-certificaten een avondje echte om daar nu mee aan de slag te gaan en je valt er voor te zorgen dat jij met je website en veilige omgeving biedt voor jouw bezoekers het allerbelangrijkste het aller allerbelangrijkste snelheid als je website niet snel is dan wordt je daarvoor afgestraft door zowel google als je bezoeker het laatste wat je wil is dat je je bezoeker laat wachten voor ze überhaupt je website kunnen zien een bezoeker wil wanneer ze ergens op klikken of naar een website toe gaan meteen zien waar ze terechtkomen dus laat ze geen seconde lang wachten tot ze überhaupt weten waar ze zijn eén op de drie bezoekers op mobiele telefoon haak bijvoorbeeld af als ze binnen 3 seconden geen website te zien krijgen zorg er dus voor dat je snelheid om point is dat je gewoon een snelle website hebt die meteen laat dat mensen meteen weten waar ze zijn en wat ze aan jou of je business hebben zitten nu midden in een mobiele tijdperk bijna iedereen heeft een smartphone en meer dan de helft van het zoekverkeer in google komt ook vanaf mobiele apparaten je moeten daar een echt voor zorgen dat je website mobiel vriendelijk is en dan mobiele apparaten dus goed getoond wordt doet je website dat niet een straf broeien daar ook echt voor af zelfs een mobiele apparaten kunnen ze je website uit de zoekresultaten halen maar ook op desto resultaten kunnen ze je website lager gaan drinken omdat je geen mobiele variant van je website hebt zorgen dus echt voor dat je een mobile friendly site hebt als je er niet hebben raakt je eigen om daar nu mee aan de slag te gaan wat je verliest daar echt bezoekers op je verliest uit business op meer dan de helft van de bezoekers in de meeste branches in sommige branches zelfs meer dan tachtig procent kon vanaf mobiele apparaten dus je moet er voor zorgen dat je website daar klaar voor is en met mobiel is natuurlijk die snelheid ook zo mega belangrijk want wanneer iemand iets doet op zijn mobiele apparaat verwacht die direct feedback op het gene wat ie heeft gedaan en omdat google dat zo belangrijk vind hebben ze er zelfs een nieuw project in gestart en dat is de belangrijkste tip die ik je ga geven excel er weer in het mobile beestjes of ook wel anp is de nieuwe project van google waarmee ze jou als website eigenaar helpen en stimuleren om zo snel mogelijk een variant van jouw pagina aan bezoekers te tonen dus wat je kunt doen met anp pagina’s is dat je eigenlijk jouw originele pagina of je originele website strip van alle overbodige code dus geen thema’s geen php geen javascript maar alleen maar de tekst die belangrijk is voor een bezoeker om te consumeren dat is wat getoond wordt op zijn aan pag dus wat je daarmee kan doen is van elke pagina op je website kun je automatisch een anp variant laten maken en die wordt vervolgens los getoond in de google zoekresultaten en wat je gaat zien is dat google dit soort resultaten veel hoger rankt op mobiel naar resultaten die geen anp variant hebben zo positief eind 2016 mijn ceo trends 2017 blog binnen vierentwintig uur stond hij op mobiele apparaten op nummer één met de anp variant van de blog dit waren de 9 belangrijkste ceo tech die ik op dit moment met je kan delen en ik weet zeker dat als je deze alle negen gaat toepassen dat je mega resultaten gaan zien je zal google echt gaan domineren want wij hebben beide hier nu ook gezien met onze website maar ook een de website van onze klanten hebben we mega resultaten gezien dankzij deze 9-serie technieken en moet je realiseren dat ze niet alleen 9 kansen maar zijn ook 9 risico’s want als je niet mee aan de slag gaat je weet c landschap verandert continu google verandert continu is als je niet mee aan de slag gaat is de kans ook heel erg groot dat je gaan dalen in google dus pak alsjeblieft die kansen gaan de slag met die tips ga aan de slag met die technieken en dan weet ik zeker dat je meer bezoekers gaat krijgen naar je website van naar google heel veel succes